Donanım

Nvidia GeForce GTX 1080 incelemesi: Şimdiye kadar üretilmiş en canavar grafik kartı

By

on

Grafik kartlarının yeni kralını selamlayın.

Nvidia CEO’su Jen-Hsun GeForce GTX 1080’i tanıtırken grafik kartını yukarıya kaldırarak gururlu bir biçimde “Bu çok çılgın” diye ilan etti. “1080 çok çılgın. Neredeyse sınırsız bir performans… yeni kral 1080.”

Hayır, şaka yapmıyordu. GPU teknolojisinin uzun süren sallantılı yılları sona erdi ve bu canavar tam anlamıyla çok sağlam.

GPU türü için devasa bir adım

Harikulade olduğu kadar GTX 1080’in (599 dolardan başlayan fiyatlarla, incelediğimiz 699 dolarlık Nvidia New Founders Edition) sıra dışı performans sıçrayışı aslında sürpriz değil.

Dört uzun yıl boyunca bocalayan grafik işlemcisi imalat teknolojisi hem Nvidia hem de AMD’nin 28 nanometre transistörlerinden oluşan grafik kartlarını güç durumda bıraktı; modern teknolojinin şimşek hızında olduğu bir dönemde bu çok uzun bir süreydi. Teknik aksaklıklar dolayısıyla 20 nm GPU’lara geçiş planları başarısız oldu. GTX 1080’in kalbindeki (ve AMD’nin beklenen 14 nm Polaris GPU’ları) 16 nm Pascal GPU’ları iki tam imalat jenerasyonunu temsil ediyor.

Bu çılgınca ve tek başına performansta büyük bir teorik sıçrama yaratabilir. Ama Nvidia burada durmadı.

Pascal GPU’lar ilk kez Intel’in Ivy Bridge bilgisayar işlemcilerinde görülen ileri seviye FinFET “3D” transistör teknolojisini benimsedi ve GTX 1080 de GDDR5X bellekle güçlendirilen ilk grafik kartı. Söz konusu bellek birkaç yıldır grafik kartlarında standart haline gelen GDDR5 belleklerin hızlandırılmış yeni versiyonları.

GeForce GTX 1080 PCB’sinin önü.

Tüm bunların üzerinde Nvidia yeni Pascal mimarisinin kendisine önemli bir yatırım yaptı. Özellikle saat hızlarını arttırmak, aynı anda da güç gereksinimlerini azaltmak için verimlilik üzerinde ayarlamalar üzerine. Tabi bunların yanı sıra Nvidia, kartlarının DirectX 12 başlıklarında daha iyi performans göstermesine yardımcı olabilecek ve önemli bir Radeon avantajına karşı mücadele edecek ileri seviye asenkron bilgiişlem özellikleri dahil olmak üzere çok sayıda özelliği de getiriyor.

Tüm yeni özelliklerin ve performansı iyileştiren yazılımın GTX 1080’le karaya çıktığından bahsetmiş miydik?

Şimdi GTX 1080 ile onun öncülü GTX 980’i Nvidia’nın sağladığı veriler üzerinden karşılaştırmaya başlayalım.

Not: Firmanın GTX 1080’i GTX 980’le karşılaştırması kayda değer. Genellikle GPU üreticileri yeni grafik kartlarını inceleme materyallerinde iki nesil önceki GPU’larla karşılaştırır. Söz gelimi Nvidia’nın resmi materyallerinde GTX 960, GTX 660’la (GTX 760 değil) karşılaştırılmıştı.

Burada 16 nm’ye geçişin bazı faydalarından hızlıca bahsedelim. “GP104” Pascal GPU’nun 314mm2 çekirdek boyutu eski GTX 980’in 398mm2 çekirdeğinden önemli oranda küçük olmasına rağmen toplamda 2 milyar daha fazla transistöre, yüzde 25 daha fazla CUDA çekirdeğine (GTX 1080’de 2560, GTX 980’de 2048) sahip.

Pascal GPU’nun akışkan çoklu işlemci tasarımının blok şeması.

Ve sıkı durun! GTX 1080’in temel hızı 1,607 MHz ve boost hızı 1,733 MHz (!!!!) ve bunlar sadece fabrika ayarları. Kartın voltajında herhangi bir ayarlama falan yapmadan hemen 2 GHz’in üzerine çıkartabildik. Bunların tümünü bir araya getirdiğinizde yeni grafik kartı hem performans anlamında hem de bilgiişlem görevleri anlamında atasının tozunu attırıyor. GTX 980’de 4,981 olan GFLOPS değeri GTX 1080’de 8,873 GFLOPS’a fırlıyor.

Biraz daha derinlere daldığımızda, her bir Pascal Streaming Multiprocessor (SM) 128 CUDA çekirdeğine, 256 KB register dosya kabiliyetine, 96 KB paylaşılan bellek birimine, 48 KB L1 önbelleğe ve sekiz kaplama birimine sahip. Nvidia’ya göre her bir SM geometri, mozaikleme, perspektif düzeltme ve yeni Simultaneous Multi-Projection (Eş zamanlı çoklu projeksiyon) teknolojisini kontrol eden bir GP104 PolyMorph motoruyla eşleştirilmiş.

Beş SM/PolyMorp motoru grubu bağımsız bir raster motoruyla birlikte bir Graphics Processing Cluster’ı oluşturuyor ve GTX 1080’de dört adet GPC yer alıyor. GPU aynı zamanda 256 bit bellek veriyolu için sekiz adet 32 bit bellek kontrolörüne sahip; toplam 2,048 KB L2 önbellek ve bunlar arasında 64 ROP birimiyle birlikte.

GTX 1080 içindeki GP104 Pascal GPU’nun tam blok şeması.

Bu Nvidia’nın kartında bir diğer teknolojik ilerlemeyle güncel bir biçimde devam ediyor: bellek. Atası ile aynı 256 bit boyutundaki veriyoluna rağmen GTX 1080 toplam bantgenişliğini GTX 980’deki 224 GBps’den 320 GBps’ye çıkartabildi. İçerideki ileri teknoloji Micron GDDR5X bellek sağ olsun ki o göz kamaştırıcı 10 Gbps’de çalışıyor; GTX 980’in zaten hızlı olan belleğinden 3 Gbps daha hızlı. Bu ne kadar hızlı, gerçekten? Nvidia’nın GTX 1080 tanıtımları şöyle özetliyor:

“Söz konusu sinyallerin hızını kavramak için ışığın 100 pikosaniyelik bir zaman diliminde sadece yaklaşık bir inçlik mesafe kat ettiğini dikkate alın. GDDR5X IO devresinin ise gelen bir bit’i örneklemek için bunun sadece yarısı kadar zamanı var ki aksi halde veriyolu yeni değer setlerine geçiş yapacağından veri kaybolacaktır.”

Bu kadar hızlı bir belleğin geliştirilmesi için Nvidia’nın hem GPU devre mimarisini hem de GPU ile bellek çekirdekleri arasındaki kanalları yeniden tasarlaması gerekiyordu; bu aynı zamanda standart GDDR5 bellekle donatılan grafik kartlarının da yararlandığı bir işlem, diyor Nvidia.

Gelişmiş bellek sıkıştırma teknolojisi sağ olsun, Pascal daha da yüksek veri transfer yeteneklerine sahip. Bilhassa günümüz Maxwell tabanlı grafik kartlarında zaten var olan delta renk sıkıştırma üzerinde oturuyor. Söz konusu kartlar benzer renkleri gruplandırarak bellek bantgenişliği taleplerini azaltıyor. Nivida bu teknolojiyi şu şekilde açıklıyor:

“Delta renk sıkıştırma ile GPU bir bloktaki pikseller arasındaki farklılıkları hesaplıyor ve bloğu bir referans pikseller seti olarak, ayrıca referanstan elde edilen delta değerlerini saklıyor. Şayet delta’lar küçükse o zaman sadece piksel başına az sayıda bit’e gerek duyuluyor. Eğer referans değerlerle delta değerleri birlikte sıkıştırılmamış depolama boyutunun yarısından küçükse o zaman delta renk sıkıştırma başarılı oluyor ve veri yarı boyutta (2:1 sıkıştırma) saklanıyor.”

Yeni Pascal GPU’lar 2:1 delta renk sıkıştırmayı daha etkin bir biçimde gerçekleştiriyor ve karanlık gece gökyüzü gibi piksel başına renk varyasyonunun asgari olduğu senaryolar için 4:1 ve 8:1 delta renk sıkıştırma eklendi. Bunlar fırsat hedefleri çünkü sıkıştırmanın kayıpsız olması gerekiyor. GeForce kartlar görüntü kalitesini bozmaya başladığı takdirde oyuncular ve geliştiriciler şikayet etmeye başlayabilir.

Bellek gereksinimlerini azaltmak için renk sıkıştırmayı kullanmak aslında yeni değil (AMD’nin Radeon GPU’ları da yapıyor) ama Nvidia’nın açıklamasına göre sıkıştırmanın yeni ve daha efektif yapısıyla birlikte GDDR5X’in yararları GTX 1080’in GTX 980’e nazaran 1.7 kat daha fazla toplam efektif bellek bantgenişliği sunduğunu ifade ediyor.

Pascal GPU’nun teknolojik ilerlemeleri ve 16 nm FinFET’e geçişi aynı zamanda onu inanılmaz oranda güç verimli yapıyor. Bir Titan X’i rahatlıkla pataklamasına rağmen GTX 1080 tek bir 8 pin güç konektörü üzerinden sadece 180 watt güç çekiyor. Karşılaştıracak olursak, GTX 980 Ti 6 pin ve 8 pin konektörler aracılığı ile 250 watt çekerken 275 w Fury X bir çift 8 pin konektör kullanıyor. GTX 1080 ise çok daha az enerjiyle çok daha fazla performans sunuyor.

GTX 1080’in AMD’nin asenkron bilgiişlemine yanıtı

AMD’nin Radeon kartları sıra Microsoft’un yeni DirectX 12 grafik teknolojisini baz alan oyunlara geldiğinde büyük bir avantaja sahip: asenkron bilgiişlem motorları.

Bu bağımsız donanımlar esasında birden fazla görevin aynı anda çalıştırılmasına imkan tanıyor. Görevleri çoğunlukla lineer olarak çalıştıran asenkron shader’lar DirectX 11 oyunlarında çok fazla avantaj sağlamadı ama Ashes of the Singularity benchmark sonuçlarına bakacak olursanız bazı DX12 başlıklarında ciddi bir performans artışı sağladıklarını görürsünüz. Ve işleme sırasında takılmalar oluştuğu takdirde canınızın sıkılmasını önlemek üzere Oculus Rift VR başlıkların kullandığı asenkron timewarp özelliği önemli bir farklılık yaratabilir.

Nvidia’nın Maxwell GPU tabanlı GeForce 900 serisi kartları bunun için donanım tabanlı bir eşdeğere sahip değil. Bunun yerine onlar GPU’nun daha kritik bir görevi yerine getirmesi için mevcut görevini durdurması ardından durdurduğu göreve geri dönmesine imkan tanıyan yazılım tabanlı “pre-emption”a dayanıyor. (Bunu bir trafik ışığı gibi düşünün). Maxwell’in pre-emption’ı iş görüyor ama AMD’nin bağımsız donanımının yanına pek yaklaşamıyor (çünkü onunki daha çok trafikte akan araçlara benziyor).

Pascal GPU’lar asenkron bilgiişlem kapasitesini artırmak için çok sayıda yeni donanım ve yazılım özelliğini tanıtıyor; bunların hiçbiri tam olarak Radeon GPU’lardaki asenkron donanımlar gibi davranmasa da.

GTX 1080’in delta renk sıkıştırması bellek bantgenişliği taleplerini böyle azaltıyor.

GeForce GTX 1080 dinamik yük dengeleme ile görev yürütmeye bir esneklik katıyor. Bu GPU’nun kaynakların boş oturmasına izin vermek yerine anında görev paylaştırma yapmasına imkan tanıyan donanım tabanlı yeni bir özellik.

Tüm önceki jenerasyon GeForce kartlarında kapsamlı olarak kullanılan statik paylaştırma tekniklerinde, birbiriyle örtüşen görevlerin her biri GPU’nun var olan kaynaklarından bir kısım talep ediyor; söz gelimi yüzde 50 PhysX işlemleri ve yüzde 50 grafikler içim. Ancak grafik görevi önce bittiği takdirde, kaynakların o yüzde 50’si işlem bölümü de tamamlanana dek boş bekliyor. Pascal GPU’nun yeni dinamik yük paylaştırması tamamlanmayan görevlerin boş GPU kaynaklarını kullanmasına izin veriyor ki böylelikle önceki örnekteki PhysX işlemi daha fazla GPU kaynağına ulaşabileceğinden eski statik paylaştırmaya nazaran belirgin bir biçimde daha kısa zamanda sonlanabilir.

Nvidia GTX 1080’in bir akışkan tanecik demosunda yük paylaştırma özelliği kapalı haldeyken 78 frame oranına erişilirken, açıldığında ise birden 94 fps’ye fırladı.

Pascal GPU bununla birlikte kritik zamanlı görevler (Oculus’un asenkron timewarp’ı gibi) gündemde olduğunda görevler arasında anında geçiş yapma maliyetinin minimize edilmesine yardımcı olmak için tasarlanan asenkron uygulamalardan “Piksel düzeyi pre-emption” ve “İzlek seviyesi pre-emption”ı da torbasına ekliyor.

Daha önce pre-emption oyun motorundan render komutları arasında oldukça yüksek seviyeli bilgiişlem sürecinde gerçekleşiyordu. Nvidia açıklamalarına göre her bir render komutu komut tamponunda yüzlerce ayrı çizim çağrısını içerebiliyor; her bir çizim çağrısı yüzlerce üçgeni içeriyor ve her bir üçgen de ayrı ayrı yüzlerce pikselin render edilmesini gerektiriyor. Görevler arasında geçiş yapmadan evvel tüm bu işleri yerine getirmek çok uzun zaman alabilir.

Piksel düzeyi pre-emtion (Nvidia’ya göre bu yazılım ve donanımın bir karışımıyla elde ediliyor) Pascal GPU’ların mevcut iş yüklerini yüksek render komut durumu yerine piksel düzeyi granüler yapıda kaydetmesine, kritik zamanlı bir diğer göreve geçiş yapmasına (asenkron timewarp gibi) ardından da tam olarak kaldığı yerden devam etmesine imkan tanıyor. Bu da GTX 1080’in asgari yükle görevler arasında hızla geçiş yapmasına izin veriyor; Nvidia piksel düzeyi pre-emtion’ın 100 mikrosaniyeden kısa bir sürede devreye girdiğini söylüyor. Pascal’ın yeni asenkron bilgiişlem araçlarının gerçek dünya sonuçlarına Ashes of the Singularity ile DirectX 12 testlerimizde konuşacağız. (Gerçekten çok etkileyiciler!)

İzlek düzeyi pre-emtion bu yazın daha ileriki zamanlarında mevcut olacak ve benzer biçimde çalışıyor ama grafik komutlarından ziyade CUDA bilgiişlem görevleri için.

Eş zamanlı çoklu projeksiyon

Eş zamanlı çoklu projeksiyon (SMP) bir oyun aynı oyun için birden fazla “görüntü portunu” render etmeye gereksinim duyduğunda performansı arttıran oldukça ilgi çekici yeni bir teknoloji; ister çoklu monitör kurulumu isterse sanal gerçeklik başlığı içindeki çift lensler kullanılsın. Daha granüler bir SMP özelliği, Nvidia’nın Maxwell GPU’larında zaten var olan çoklu çözünürlük shading özelliği tarafından biriktirilen altyapıyı inşa ederek standart ekranlardaki oyunlarda kare oranlarını da büyük ölçüde iyileştirebilir.

Nvidia açıklamalarına göre bu süslü yeni teknoloji sayesinde GeForce GTX 1080, SLI bağlantılı iki adet GTX 980’den daha hızlı. Kart hiçbir zaman geleneksel oyun benchmark’larındaki yüksek kilometre taşlarına çarpmıyor; her ne kadar bazı başlıklarda oldukça yaklaşıyor olsa da. Ancak Pascal GPU’nun PolyMorph motoru donanımı içinde bağımsız donanımı kullanan SMP’nin avantajından yararlanmak üzere kodlanmış VR uygulamalarında bu teorik olarak mümkün.

Çoklu ekranlar üzerinde sahneleri görüntülemek bir takım tavizleri içeriyor. Çift lensli VR’da sahnenin geometrisi tamamen hesaplanmalı ve sahne bütün olarak iki kez render edilmeli; her göz için bir kez. Diğer taraftan çok monitörlü kurulumlar çevresel ekranlar üzerindeki görüntüyü bozma eğiliminde çünkü onlar kullanıcıyı hafifçe sarmak üzere açılandırılmış. Bir parça kağıt üzerine çizilmiş bir çizgiyi düşünün: Kağıda ikiyi katladığınızda çizgi tam olarak düz olmak yerine hafifçe açılı olarak görülür.

Eş zamanlı çoklu projeksiyon o problemlerin her ikisini de çözmek için bir sahnenin yaratılmasında geometri ile render bölümlerini ayırıyor. Pascal GPU bir sahnenin geometrisini bir kez hesaplıyor, ardından ihtiyaca göre 16 farklı görüntü noktasına kadar doğru perspektifi eşleştirmek için sahneyi çiziyor; Nvidia’nın “single-pass stereo” adını verdiği bir teknik. Görüntü içinde olmayan sahnenin herhangi bir parçası render edilmiyor.

Perspektif çevre çoklu ekran kurulumlarında sahneleri doğru biçimde render ediyor.

Şayet SMP’yi VR başlık yerine çoklu monitör ile kullanıyorsanız, Nvidia kontrol panelindeki yeni Perspective Surround ayarları özel kurulumunuza uygun hale getirmek için çıkışı ayarlamanıza izin verecek. Dolayısıyla oyunlardaki o düz çizgiler artık açılı görünmeyecek ve geliştiricilerin istediği gibi render edilecek. Çok hoş!

Ancak eş zamanlı çoklu projeksiyonun tüm yaptığı bu değil. “lens uyumlu shading” adı verilen bir teknik (Maxwell’in çoklu çözünürlük shading üzerine oturan bir bileşen) VR başlıklar üzerindeki eğimli lenslerle uyumlu hale getirmek için çıkış görüntülerini değiştiriyor, sahneyi tümüyle render etmek yerine sahnenin kenarlarını düşük çözünürlükte render ediyor. SMP’nin single-pass stereo’su gibi buradaki düşünce de verimliliği arttırmak adına sadece gerçekte kullanıcının göreceği görüntü bileşenlerini render etmek.

Obduction’ın eş zamanlı çoklu projeksiyon demosu kare oranında kazançlı.

İlginçtir ki lens uyumlu shading aynı zamanda geleneksel tek ekranlı kurulumlar üzerinde dahi toplam kare oranlarını iyileştirmek için de kullanılabilir. Cyan Worlds’ün Myst devamı Obsduction’ın demosunda, SMP kapalıyken belirli bir sahnede kare oranları 42 fps civarındaydı. SMP aktif hale getirildiğinde kare oranları ekranın desteklediği maksimum değer olan 60 fps’ye fırladı ve sadece çok dikkatle ve sabit biçimde baktığınızda ekranın kenarında kusur görebilirsiniz.

Eş zamanlı çoklu projeksiyon büyüleyici, potansiyel olarak olağanüstü; ve işte bu yüzden geliştiriciler bu desteği eklemeli ve bu sadece Pascal GPU’lar üzerinde çalışan GeForce kartlar üzerinde çalışıyor. GTX 1080 için harika bir satış özelliği ama oyunların bugüne kadar satılmış olan tüm grafik kartlarını dışlayan bir özelliği destekleyip desteklemeyeceği önemli bir soru.

Ansel: Ekran görüntülerinin güçlü geleceği

Nvidia’nın yeni grafik kartlarına özel süper özelliklerden bahsetmişken, Nvidia’nın “oyun içi 3D kamera” adını verdiği Ansel var.

Steam’in F12 fonksiyonu gibi sadece 2D görüntüler yakalamak yerine Ansel bir oyunu durdurmanıza, ardından bir kamerayla serbestçe ortamda dolaşmanıza izin veriyor (ama geliştiriciler istendiği takdirde oyunlarında serbest dolaşmayı devre dışı bırakabilecek). Kullanımı kolay araçları kullanarak sahne üzerinde çeşitli filtre ve efektler uygulayabilirsiniz; çözünürlükleri de acayip seviyelere çekebilirsiniz. Nvidia zamanla daha fazla filtre ve bunun yanı sıra geliştiricilerin özel filtreler oluşturabilmesini sağlayan bir API çıkarmayı planlıyor.

Söz gelimi The Witness üzerinde çalışan bir Ansel demosunda, çözünürlüğü 61,440×34,560’a çıkartabildik. Araç 4.5 gigapiksele kadar görüntüleri destekleyebiliyor.

Nvidia’nın Ansel’i video oyunları içinde bir Kodak anı yakalama yeteneği verecek.

Diğer taraftan bu türden bir şaheser yaratırken Ansel’in oldukça büyük ebatlı dosyaları bir araya getirmesi dakikalar alıyor. Ansel bütün bir sahneyi (bir VR başlığı veya hatta Google Cardboard’da görülebilen 360 derece resimler dahil) yakalamak için 3,600 küçük görüntü çekiyor ve ekstra ışıklandırma ya da ton ayarlamaları gerekmeksizin temiz bir nihai resim yaratmak için CUDA tabanlı bir birleştirme teknolojisiyle onları işliyor. Aynı zamanda oyunlardan RAW veya EXR dosyaları da çekebiliyor.

Ansel bir sürücü aracı ve onu destekleyebilmesi için oyunların açıkça kodlanması gerekiyor. Artı tarafta bunu yapmak asgari çaba gerektiriyor; Nvidia’nın açıklamalarına göre  The Witness’ın Ansel desteği 40 kod satırı gerektirirken Witcher 3’ün entegrasyonu 150 satır aldı. Firma Maxwell tabanlı GeForce 700 ve 900 serisi grafik kartları için de Ansel’i sunmayı planlıyor. Önümüzdeki aylarda The Witness, Lawbreakers, Witcher 3, Paragon, Unreal Tournament, Obduction, No Man’s Sky ve Fortnite’ın Ansel desteği çıkarmasını bekleyebilirsiniz.

Fast Sync gecikme ve bozulmayı nasıl düzeltiyor?

GeForce GTX 1080’in büyük bir problemi mevcut: O çok güçlü, en azından ortalama görsel talepleri olan popüler oyunlar için. Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends veya Dota 2’yi modern bir üst seviye grafik kartı üzerinde çalıştırmak donanımınızın her saniye yüzlerce kare pompalaması manasına gelir ki bu da çoğu monitörün tazeleme oranlarını zorda bırakır.

Söz konusu durum oyuncuları zor durumda bırakır. Monitörün tazeleme oranı ile aşırı kare oranı arasındaki uyumsuzluk, monitörünüz aynı anda sayısız kareyi göstermeye çalışırken ekranda bozulmalara neden olabilir. Ancak sorunu çözmek üzere V-sync’i devreye sokmak oyunda yüksek gecikmeye neden olur ki bu da bütün motora yavaşlamasını söyler. Hızlı oyunlarda yüksek gecikme de sizin için ciddi bir rekabet dezavantajı manasına gelir.

GTX 1080’deki yeni Fast Sync seçeneği grafik sürecinin render ve görüntüleme aşamalarını ayrıştırarak her iki problemi çözmeyi hedefliyor. V-sync devre dışı olduğundan oyun motoru kareleri tüm hızıyla oluşturuyor (ki bu gecikme sorununu önlüyor) ve grafik kartı da hangi karelerin ekranda taranacağına karar vererek bozulmaları ortadan kaldırıyor.

Fazla karelerin bazıları akıcı görüntüler için kenarda kalacak diyor Nvidia’dan Tom Peterson ama unutmayın ki Fast Sync monitörünüzün tazeleme oranını çokça aşan kare oranlarına sahip oyunlar için yapıldı. Esasında standart kare oranlarına sahip oyunlarda Fast Sync’i devreye sokmak teorik olarak takılmaları ortaya çıkartabilir.

Fast Sync’in gelecekte Pascal tabanlı grafik kartlarının ötesine geçmesini bekleyebilirsiniz. “GPU desteğinin oldukça geniş olmasını bekleyebilirsiniz,” şeklinde konuşuyor Peterson.

GPU Boost 3.0

Nvidia, GPU Boost 3.0 adı verilen çok iyi bir potansiyele sahip yeni bir overclock eklentisini GTX 1080’e getiriyor.

Daha önceki overclock metotları halen destekleniyor ama GPU Boost 3.0, kart boyunca aynı saat ayarını kullanmaya zorlamak yerine en küçük overclock boşluğundan yararlanabilmeniz amacıyla farklı voltaj noktaları için saat frekansını özelleştirme yeteneği ekliyor. Overclock araçları çeşitli voltaj noktalarında GPU’nun teorik maksimum saatini tarayacak ardından sizin spesifik kartınızın yetenekleriyle uyumlu hale getirmek için özel bir V/F eğrisi uygulayacak. Bu overclock işleminde tahmin işini devreden çıkartıyor ve asgari uğraşla performansı arttırmanıza yardımcı oluyor.

Nvidia, GPU Boost 3.0’ı destekleyen yeni bir EVGA Precision X sürümünün bir kopyasını göndermişti ve bununla kartınızın limitlerini zorlamak oldukça kolay olduğunu kanıtladı. Ayarlar test etmek üzere minimum ve maksimum saat hızlarını seçmenize izin veriyor. Ayrıca “adım” değerini veya bir ayardan diğerine saat frekansının ne kadar artacağı ayarlamanıza da izin veriyor. Kartımız Precision X’in normal OC tarama ayarlarıyla üst üste çöktükten sonra, adım artış değerini 12.5 MHz’den 5 MHz’e düşürmek her şeyi normale getirdi; ama aynı zamanda tarama oturumunun can sıkıcı biçimde ağırlaşmasına neden oldu.

Tam olarak çalıştıracak zamanımız olsaydı, bizdeki GPU için oldukça granüler bir overclock profili oluşturabilirdik. Araç test sürecinin sonunda elimize geçtiğinden manuel yolu takip ettik ve GPU’yu Unigine Heaven benchmark ile overclock ettik. Nihai sonuçları performans bölümünde görebilirsiniz.

HDR ve DRM desteği

GeForce GTX 1080 Nvidia’nın ev sinema PC’leri için inşa edilen teknolojiyi destekleme geleneğini sürdürüyor. GTX 960 ve 950 HDMI üzerinden telifli 4K videolar için HDCP 2.2’yi destekleyen ilk kartlardan biri olduktan sonra GTX 1080 de HDR video teknolojisini benimsiyor. HDR ekranlar karanlık ile aydınlık arasında daha fazla aralık yaratmak için aydınlığı arttırıyor. Bize göre HDR ile HDR olmayan ekranlar arasındaki fark, 1080p çözünürlüğünden 4K ekranlara olan geçişten çok daha etkileyici. AMD’nin Polaris GPU’ları da HDR’ı destekleyecek.

Pascal GPU’lar HDR oyunlarla birlikte HEVC HDR video oluşturma, oynatmayı da destekliyor. GTX 1080’i (ve onun HEVC 10b şifreleme yetenekleri) bir Nvidia Shield Android TV konsoluyla (ve onun HEVC 10b çözme yetenekleri) eşleştirmek diğer bir fiyakalı özelliği ortaya çıkartıyor: GameStream HDR’ı. Temel olarak bir PC oyununu Pascal GPU’lu bilgisayarınızdan Nvidia Shield aracılığıyla TV’nize aktarabilir ve her iki cihaz HDR’ı desteklediğinden o derin siyahlar ve canlı renkler televizyonunuzda gayet iyi gözükecek. Her ne kadar bu yazın sonlarına kadar çıkmayacak olsa da, HDR ekran desteğinin şu an için geleneksel TV’lerle kısıtlı olma gerçeği etrafından dolaşmak üzere kendi ekosisteminden yararlanması Nvidia için akıllı bir yol.

Şu an için HDR desteği vaat edilen oyunlar Obduction, The Witness, Lawbreakers, Rise of the Tomb Raider, Paragon, The Talos Principle ve Shadow Warrior 2. Ancak teknoloji daha yaygın hale geldiğinde daha fazla başlığın onu benimsemesini bekleyebilirsiniz.

Pascal GPU’lar aynı zamanda korunan 4K videoların PC’ler üzerinde oynatılmasına imkan tanıyan Microsoft PlayReady 3.0 sertifikasına sahip. Muhtemelen onun sayesinde Pascal tabanlı grafik kartları bu yılın ilerleyen zamanlarında Netflix’ten 4K içerikleri oynatabilecek. Öyle gözüküyor ki PC üzerinde 4K videoları benimsemek Windows 10 ve DRM’i benimsemek manasına geliyor.

Nvidia GTX 1080 için port seçimi.

Tüm o süslü videoları göstermek için GTX 1080 tek bir HDMI 2.0b bağlantısı, bir dual-link DVI-D konektörü ve üç adet DP 1.2 sertifikalı ama DP 1.3 ile 1.4 için hazır DisplayPort sunuyor. Bu hazırlık 120 Hz’de çalışan 4K ekranlar, 60 Hz’deki 5K ekranlar ve hatta 60 Hz 8K ekranlar için destek sağlıyor; tabi son senaryo için bir çift kabloya ihtiyacınız olacak.

Yüksek bantgenişlikli SLI köprüsü

Nvidia, DirectX 12’nin uyanışında çoklu GPU desteğini idare etme yolunda bir takım büyük değişiklikler yapıyor. GTX 1080 ile başlayarak Nvidia kartlar arasındaki yüksek bilgi akışını kontrol etmek için grafik kartı üzerinde bir değil iki SLI bağlantısını işgal eden, sağlam bir biçimde inşa edilmiş yüksek bantgenişlikli köprüleri, yani SLI HB’yi sunacak.

Bu tasarımla uyum sağlamak için (ve muhtemelen az sayıda insanın kullandığı 3 ve 4 yollu konfigürasyonlardaki mühendislik maliyetlerini kısmak için) Nvidia’nın grafik kartları resmi olarak sadece 2 yollu SLI’ı destekleyecek ama ayrı olarak download etmeniz gereken bir Nvidia aracı yardımıyla gayrı resmi olarak 3 ve 4 yollu konfigürasyonlar da desteklenecek.

Bu çok büyük bir geçiş ve GTX 1080’in SLI ayarları hakkında ayrı bir makalede bunu derinlemesine inceleyebiliriz.

Nvidia GeForce GTX 1080 Founders Edition

SLI değişikliklerinin bu incelemede önemi yok zira elimizde test etmek için sadece tek bir Nvidia GeForce GTX 1080 Founders Edition mevcut. Bu Nvidia’nın referans tasarımı için kullandığı isim. Güçlü overclock ya da özel seçilmiş GPU’lar falan yok. GTX 1080 için tavsiye edilen fiyat 600 dolar iken Founders Edition 700 dolar.

Nvidia’nın en son GeForce referans kartları kaliteli mühendisliğin harikaları. GTX 1080 bu trendi devam ettiriyor; açılı alüminyum döküm gövde, havayı makinenizin arkasından üfleyen buhar odası soğutma, düşük profilli bir arka plaka (SLI kurulumlarında hava akışını iyileştirmek için çıkartılabilen bir bölümle) ve 5 fazlı çift FET tasarım ile daha sıkı elektriksel tasarım gibi yeni güzellikler. Kalite fışkırıyor ve metal kaplamanın poligon tarzı tasarımı çıkmadan önceki sızıntılardan daha çekici.

Fakat önceki jenerasyon Nvidia referans kartları, yeni GPU’ların benimsenmesini teşvik etmek için çıkışlarının ilk birkaç haftasında zararına satılan mükemmel örneklerdi. Nvidia Founders Editon kartlarını GTX 1080’in ömrü boyunca satmayı planlıyor. GPU toplu bir şekilde piyasaya çıktığında Nvidia’nın kart partnerlerinden etkili overclock’lar, ekstra güç bağlantıları ve özel soğutma sistemlerine sahip grafik kartlarını Nvidia Founders Edition’ın aynı 700 dolarlık fiyatına bulabileceksiniz. Diğer bir ifadeyle fiyat performans oranı sizin için temel ilgi alanınız ise Founders Edition muhtemelen satın almaya değer olmayacak.

GTX 1080 (altta), GTX 980 (üstte)’e göre daha açılı bir tasarıma sahip. Direkt ışık altında tüm açılar daha fazla fark ediliyor.

Bu kadar sohbet yeter. Şimdi bakalım bu canavar ne kadar sert.

GTX 1080 testte

Her zaman olduğu gibi GeForce GTX 1080’i grafik kartı benchmark sistemimiz üzerinde test ettik. Bu sistem makinenin diğer bileşenlerinden gelebilecek darboğazları önlemek, gerçek grafik performansını görebilmek üzere inşa edildi. Sistemin temel özellikleri şöyle:

  • Grafik benchmark’larını etkileyebilecek potansiyel CPU darboğazlarını ortadan kaldırmak üzere Corsair Hydro Series H100i su soğutma sistemiyle birlikte Intel Core i7-5960X
  • Asus X99 Deluxe anakart
  • Corsair Vengeance LPX DDR4 bellek ve 1,200-watt AX1200i güç kaynağı
  • 480 GB Intel 730 serisi SSD
  • Windows 10 Pro

Test sistemimizi Windows 10’a terfi ederken aynı zamanda benchmark oyunlarımızı da AMD ve Nvidia merkezli oyunların bir karışımına güncelledik.

GTX 1080 Founders Edition’ın tam olarak nasıl yapıldığını görmek için onu $500 referans GTX 980, $460 MSI Radeon 390X Gaming 8GB, $650 Radeon Fury X ve $1,000 Titan X’le karşılaştırdık. GTX 980 Ti’ın performansı Titan X’inkiyle çok yakın olduğundan (ve Nvidia tekrar tekrar GTX 1080’i Titan X’le karşılaştırdı) o kartı test etmedik. Ne yazık ki AMD bize test için Radeon Pro Duo göndermediğinden GTX 1080’in mi yoksa AMD’nin dual Fiji canavarının mı dünyanın en güçlü tekil kartı olduğunu söyleyemiyoruz.

Fakat GTX 1080’in kolaylıkla şu ana değin piyasaya çıkmış en güçlü tek GPU’lu grafik kartı olduğunu söyleyebiliriz; özellikle overclock ettiğinizde.

Precision X Beta’daki otomatik overclock araçlarını göz ardı ederek çekirdek hızını manuel olarak 250 MHz, bellek hızını da ekstra 100 MHz’e çıkartabildik. Belirli bir oyun sahnesine ve Nvidia GPU Boost teknolojisinin ona nasıl tepki verdiğine bağlı olarak saat hızlarının sonuçları 1,873 MHz ile 2,088 MHz arasında gerçekleşti. Evet, bu saat hızları hemencecik 2 GHz’in üzerinde, hem de herhangi bir voltaj ayarlaması olmaksızın.

Diğer bir ifadeyle: Kemerinizi bağlayın. Bu çılgın bir sürüş olacak.

The Division

İlk olarak: The Division, Ubisoft’un Destiny ve Gears of War bileşenlerini içeren third person shooter/RPG’si. Oyun kıyamet sonrası New York’un göz alıcı ve cesur ortamını Ubisoft’un yeni Snowdrop motoruyla gözler önüne seriyor. Nvidia Gamework özelliklerini (oyun alanını seviyelendirmek için benchmark esnasında devre dışı bıraktık) kapsamamasına rağmen oyun tüm donanımı iyi kullanıyor. Esasında Radeon kartları üzerinde daha iyi performans verme eğiliminde.

GTX 1080 dövüşe katılana kadar.

Sizin de görebileceğiniz gibi referans GTX 1080 4K çözünürlükte ve Ultra grafik ayarlarında GTX 980’e göre yüzde 71 gibi büyük bir performans artışı sunuyor. GTX 1080, GTX 980’in genel bir yeni sürümü olarak tasarlandı, unutmayın, Titan X’in değil. Dolayısıyla GTX 1080 4K’da Titan X’i yüzde 34.7, 1440p’de ise yüzde 24 geride bırakıyor; Nvidia’nın amiral gemisinden 400 dolar daha ucuz olmasına rağmen.

Hitman

Bu şanlı cinayet simülasyonunun Glacier motoru ağırlıklı olarak AMD oyunları için optimize edilmiş. Radeon kartları GeForce GTX 900 serisi rakiplerini önemli oranda geçiyor, bilhassa yüksek çözünürlüklerde. Bu yüzden her ne kadar GTX 1080, GTX 980’e (4K’da yüzde 72.2) ve Titan X’e (yüzde 33.8) nazaran önemli bir performans artışı getirse de tüm ayarlar Ultra ve FXAA açıkken Fury X karşısındaki performans kazancı çok daha makul (yüzde 8.8). Bu da belirli bir grafik mimarisine olan motor desteğinin ne kadar önemli olabileceğini gösteriyor.

Bu sonuçların DirectX 11’de alındığına dikkat edin. Hitman teorik olarak DirectX 12’yi destekliyor ama yakın zamandaki bir güncelleme bunu bozdu ve oyun her iki test sistemimizde de DX 12’de açılmayı reddetti.

Rise of the Tomb Raider

Göz alıcı Rise of Tomb Raider tüm GPU donanımlarında oldukça iyi bir biçimde ölçekleniyor her ne kadar grafik kartlarının üst aşamalarına eriştiğinizde açıkça Fury X yerine Titan X’i tercih etse de. Ama bu çok da önemli değil çünkü GTX 1080’le elde edilen performans kazancı çılgınca; özellikle onu overclock ettiğinizde. GTX 1080 çok yüksek grafik ayarlarında (Nvidia’nın HBAO+ ve AMD’nin PureHair teknolojileri devre dışı) 4K çözünürlükte GTX 980’den yüzde 70.5 daha fazla kare oranı veriyor. Overclock sonrası fark yüzde 94.5 oranına tırmanıyor. Bu neredeyse iki kat fazla performans.

Titan X’e göre performans artışı yüzde 29 gibi daha makul bir değer ama overclock devreye girdiğinde yüzde 47’ye çıkıyor. Fury ve Fury X’in buradaki yenilgisi muhtemelen HBM’in 4GB bellek kapasitesine bağlı. Zaten oyun çok yüksek kaplamalar devreye alındığında 4 GB ve daha düşük RAM’li kartlarda problem çıkabileceği uyarısını yapıyor.

RoTR’ın DirectX 12 modundaki performans sonuçlarını eklemedik çünkü onu çalıştırdığımızda ortalama kare oranları düşüyor ama şunu söylemek de önemli ki DX12 minimum frame oranlarının çift haneli olarak artmasına neden oldu. Bu da DX12’de oyun oynamak daha düşük kare oranları ama daha az tekleme manasına geliyor.

Far Cry Primal

Far Cry Primal bir diğer Ubisoft oyunu ama birkaç yıldır seriye güç veren Dunia motorunun en son versiyonu üzerinde çalışıyor. GPU’ları oyunun ücretsiz 4K HD kaplama paketi açık olarak test ettik.

Fiji GPU’ların süper hızlı yüksek bantgenişlikli belleği AMD’nin Fury kartlarına yüksek çözünürlüklerde avantaj sağlasa da kart iyi iş çıkartıyor. Tablo ise düşük çözünürlüklerde değişiyor. 4K/Ultra’da GTX 1080, GTX 980’e göre yüzde 78’lik bir performans artışı sağlarken Titan X ve Fury X’e göre yüzde 33 daha yüksek performans sergiliyor.

Ashes of the Singularity ve DX12

GTX 1080’in DirectX 12 performansını birden fazla oyunda test etmeyi umut ediyorduk ancak daha önce bahsettiğimiz nedenlerden Hitman ve Rise of Tomb Raider’ın DirectX 12’sini kullanamadık. Windows Store’a özel DirectX 12 oyunları Windows Store uygulamalarının kısıtlamaları yüzünden benchmark için pek kullanılabilir değil. Bu da test için bizi tek bir DX 12 seçeneğiyle baş başa bıraktı: Oxide’ın özel Nitrous motoru üzerinde çalışan Ashes of Singularity.

AoTS DirectX 12’nin ilk örneklerindendi ve AoTS’nin DX11’e göre DX12’de sağladığı performans kazancı dudak uçuklatıcı; en azından AMD kartları için. AoTS’un DX12 uygulaması asenkron bilgiişlem özelliklerini yoğun bir biçimde kullanıyor ki bunlar Radeon GPU’larda bağımsız donanımlar tarafından desteklenirken GTX 900 serisi Nvidia kartlarında desteklenmiyor. Esasında Maxwell tabanlı Nvidia kartlarının asenkron bilgiişlem yeteneklerini taklit etmek için kullandığı yazılımsal pre-emtion çözümü performansı o kadar baltalıyor ki Oxide’ın oyunu bir GeForce GPU tespit ettiğinde asenkron bilgiişlemi devre dışı bırakmak üzere kodlanmış.

Bu da performans benchmark’larında ilginç sonuçlar ortaya çıkartıyor. Maxwell tabanlı Nvidia GPU’ları aslında DirectX 12 modunda daha kötü sonuç veriyor, AMD’nin Radeon kartları DX 12 ile çok yoğun performans kazancı görürken; DX 12’de Fury X GTX 1080’in DX 11’deki sonuçlarını yakalıyor ve bazen de geçiyor, GTX 1080 Fury X’in DX 11’in sonuçlarını pataklasa da. Bu AMD için önemli bir kazanım.

4K/crazy ayarlarında GTX 1080 DX 11 ile DX 12 arasında makul bir performans artışı görmeye başlıyor, her ne kadar Radeon grafik kartlarının gördüğü devasa sıçramaya hiçbir zaman yaklaşamasa da. 1440p/high ayarlarında DirectX 12 oyunlarına geçiş GTX 1080’e yüzde 20.3’lük bir performans artışı veriyor. Dolayısıyla AoTS Nvidia kartlarında asenkron bilgiişlemi devre dışı bıraksa da Nvidia’nın Pascal içine inşa edilmiş yeni asenkron bilgiişlem geliştirmeleri aslında asenkron bilgiişlemin yoğun biçimde kullanımıyla DX 12 oyunlarında somut faydalar sağlayabilir.

Doğrudan Nvidia performanslarına baktığımızda GTX 1080’in diğer oyunlarda gördüğümüz benzer kare oranı arıştı sağladığını görüyoruz: GTX 980’e göre kabaca yüzde 72, Titan X’e göre ise yüzde 35 ila yüzde 40 daha fazla performans.

SteamVR benchmark ve sanal gerçeklik

Bu incelemede bizim için en büyük hayal kırıklığı VR benchmark’ları oldu ki grafik teknolojisine ayak uyduramadığına şahit olduk.

Nvidia’nın GTX 1080’deki en büyük performans iddiası sanal gerçeklikte yatıyor. Her ne kadar geleneksel oyunların performansı oldukça büyükse de Nvidia’nın en büyük performans iddiası (SLI modundaki bir çift GTX 980’den 2.7 kat daha hızlı) sıkı bir biçimde eş zamanlı çoklu projeksiyon gibi Nvidia yazılımını eksiksiz kullanan VR oyunlarıyla bağlantılı. Maalesef Crytek ve Basemark’ın granüler VR benchmark araçları henüz çıkmadı ve çıkan hiçbir VR oyunu GTX 1080’in yeni yazılım özelliklerini henüz desteklemiyor. Bu da bizim GTX 1080’in potansiyel artışını değerlendirmemize hiçbir yol bırakmıyor; doğrudan kafa kafaya GPU karşılaştırmalarından ziyade daha çok donanımınızın VR yeteneği olup olmadığını belirlemek için iyi olan SteamVR benchmark dışında.

Her durumda GTX 1080 grafik kartı test sistemimizi StemVR benchmark’ta en üst seviyeye çıkartan ilk grafik kartı; her ne kadar Titan X ve GTX 980 Ti da ona yakın olsa da.

3DMark Fire Strike ve Fire Strike Ultra

GTX 1080’i aynı zamanda 3DMark’ın saygın Fire Strike ve Fire Strike Ultra sentetik benchmark’larıyla da test ettik. Fire Strike 1080p’de çalışırken Fire Strike Ultra aynı sahneyi render ediyor ama 4K çözünürlükte daha yoğun efektlerle.

Oyun için sonuçları görmek şaşırtıcı değil: Nvidia’nın yeni kartı tam anlamıyla Fire Strike Ultra’daki 5000 puan bariyerini aşan ilk grafik kartı. Bununla birlikte diğer kartlardan 4000’i geçen tek ürün Fury X.

Güç ve ısı

Son olarak GTX 1080’in güç ve sıcaklık sonuçlarına göz atalım.

En son AMD kartlarının tamamı Nvidia rakiplerinden çok daha fazla güç harcıyor, tam gaz. GTX 1080 aşırı yük altında GTX 980’e göre yalnız 20 watt daha fazla güç tüketiyor ve Titan X’e nazaran ciddi miktarda daha düşük enerji harcıyor, daha önemli oranda fazla performans sağlıyor olmasına rağmen. Diğer bir ifadeyle Pascal mimarisi inanılmaz derecede güç verimliliğine sahip.

Harcanan güç tüm sistemin bir watt ölçere bağlanması, ardından da 15 dakikalığına Furmark’la bir stres testi çalıştırılmasıyla ölçülüyor. Bu temelde grafik kartını limitlerine zorlayan bir en kötü durum senaryosu.

Madalyonun diğer yüzünde GTX 1080 Furmark yükü altında GTX 980’den biraz daha sıcak çalışıyor; Titan X’le aynı ısı değerlerine çıkıyor. (Su soğutmalı Fury X sonuçlarda aykırı değer olarak gözüküyor) Furmark burada tam bir kötü durum senaryosu (asıl oyun sırasında sıcaklıklar 70-75 derecelerde gezinme eğiliminde) ve referans kartlar üzerindeki soğutma sistemleri hiçbir zaman özel üçüncü parti çözümler kadar verimli değil. Kartın özel versiyonlarında sıcaklıkların önemli oranda düştüğüne dikkat edin.

Yeni bir kral

Geldik başladığımız yere: Nvidia’nın uzun zamandır beklenen Pascal tabanlı grafik kartı her anlamda bir canavar; enerjiyi yudumlarken performans rekorları kırıyor.

GTX 980’e göre farkı insafsız derecede. GTX 980 öncülü GTX 780’e nazaran kabaca yüzde 18 ila 35 daha yüksek kare oranları sunarken GTX 1080 test edilen tüm oyunlarda bunu yüzde 70’in üstüne çıkartıyor. Bu çılgınca. 28nm GPU’lardan geçiş oyuncuların umduğu gibi her parçasıyla harika ve GTX 1080 Nvidia’nın vaat ettiğinden daha fazlası.

Bu yeni fatihi selamlayın.

Nvidia’nın en iyi oyuncusu, Division ve Far Cry Primal’daki sonuçların gösterdiği üzere,  4K’da tüm oyunlarda 60 fps’yi yakalayamıyor ama çok yakın; özellikle 60 fps altı oynayışı yumuşatmak için bir G-sync monitöre yatırım yaptığınız takdirde.

AMD ve Nvidia kartları arasında Hitman ve AoTS sonuçlarındaki uyumsuzluğun açıkça gösterdiği üzere oyun motoru optimizasyonu potansiyel performansta büyük bir rol oynayabilir. Her şeye rağmen GTX 1080 üzerine attığınız her şeyi sindiriyor.

Tacını henüz alan şampiyon için acele de etmeyin. Sabırlı olun. Ona birkaç hafta verin.

AMD, Polaris GPU’larının yılın ortasında çıkabileceğine söz verdi. Firmadan gelen işaretlere bakıldığında Polaris’in ilk salvosu GTX 1080’den başlamak yerine daha çok ana akım fiyatları hedef alacak, ama kim bilir? AMD’nin Radeon kartları 14nm FinFET teknolojisine geçiyor ve eğer Team Red’in elinde bir şey varsa, işler oldukça ilginç bir hal alabilir. Şayet Radeon kartları DX 12 asenkron bilgiişlem performansında Nvidia’nın önündeki liderliğini sürdürürse bu daha da katlanır.

Birkaç hafta beklemek aynı zamanda Nvidia’nın kart partner’lerine pazara girmeleri için zaman kazandırır ve o canavarların ne kadar yüksekten uçacağını kim bilebilir? Ayrıca Nvidia’nın Titan X seviyesi performans iddiasında bulunduğu GTX 1070 de raflardaki yerini almak üzere; 370 dolarla GTX 1080’in neredeyse yarı fiyatına. GTX 1080’in kabaca Titan X’ten üçte bir daha fazla performans sağladığı dikkate alındığında GTX 1070 fiyat/performans anlamında GTX 970’in pozisyonunu kapabilir. Sabır erdemdir!

Benzer şekilde bir GTX 1080’e yönelmeden evvel GTX 980 Ti ve Titan X sahiplerinin beklemelerini öneririm. Elbette Nvidia’nın yeni kartı 900 serisi ağırsıkletleri yeniyor ama tamamen ıskartaya çıkartmıyor. Ayrıca GTX 1080 bunu yapabiliyorsa, GTX 1080 Ti veya Pascal tabanlı bir Titan’ın ne kadar akıllara durgunluk verebileceğini tahmin edebilir misiniz?

Vakit geçirmeden bir GTX 1080 elde etme isteğine dayanamadığınız için kendinizi kötü hissetmeyin. Pascal tabalı bir Titan 2017 ilkbaharından önce muhtemelen çıkmaz ve Nvidia’nın yeni amiral gemisi grafik kartları için en iyi örnek. GTX 1080 vücuda gelmiş bir sert çocuk.

Bir Bakışta

Nvidia GeForce GTX 1080 Founders Edition

Nvidia GeForce GTX 1080, GPU’lar dört uzun yıl boyunca 28nm’de bocaladıktan sonra 16 nm kullanılarak inşa edilen ilk grafik kartı. Performans ve güç verimliliği kazancı müthiş.

Fiyat: $700

Artılar

  • GTX 980’e göre aşırı performans artışı
  • Olağanüstü güç verimliliği
  • Çekici kaliteli tasarım
  • Sayısız yeni özellik

Eksiler

  • Yoğun bir biçimde AMD’ye göre optimize edilmiş oyunlarda Radeon kartlarını sersemletmiyor.

 

About PCWorld

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir