Gündem

Verizon, AOL’i satın aldı

By

on

Amerika’nın dev operatörü Verizon, 4.4 milay dolar karşılığında medya ağı AOL’i satın aldı. AOL’in medya ağları içerisinde Huffington Post, Techcrunch, Engadget, Makers ve AOL.com gibi web siteleri yer alıyor.

AOL’i satın almasıyla birlikte Verizon’un satacağı reklamlar ile video üretimi artacak. Bu kararın altında yatan asıl sebep ise, operatörün internet hizmetleri ve eğlence için “tek” durak olma isteği. 1990’lı yıllarda internet hizmeti için CD dağıtan AOL’in yavaş internet hizmetini hâli hazırda 2 milyon kişi kullanıyor.

2001 senesinde, internetin yeni yeni “sıradaki büyük şey” olduğu zamanlarda her şeyin bir arada bulunduğu portallar oldukça popülerdi. Bu süreçte Time Warner ile birleşen şirketin değeri 160 milyar dolar civardındaydı. 2009 senesine geldiğimizde ise AOL farklı bir şirket olarak yoluna devam etti.

2014 senesinin verilerine baktığımızda ise 145 milyar dolarlık küresel dijital reklam pazarının yalnızca %0.74’lük bölümü AOL’in elindeydi. %31.4 ile pazar lideri Google olurken, arama devini %7.9 ile Facebooktakip etti.

Otomatikleştirilmiş reklamların yanında Verizon’ın bu satın alma ile 4G kablosuz ve internet video alışkanlıklarını arttırmak ve “nesnelerin interneti” için bulunan gelecek planlarını güçlendirmek gibi amaçları da bulunuyor. Anlaşma şu an için yasal onayları beklese de, eğer gerçekleşirse şirketi yönetmeye AOL CEO’su Tim Armstrong devam edecek.

About admin

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir