Gündem

Tablet pazarının lideri Apple

By

on

Tablet pazarı giderek küçülmesine rağmen iki büyük oyuncu; Apple ve Samsung, rekabete devam ediyor.

Tablet pazarındaki küçülmeyi iPad Pro bile engelleyemedi. Yüksek fiyatı ve niş bir kullanıcı kesimine hitap eden iPad Pro aynı zamanda tablet pazarının lideri olan Apple’ın da en çok satan tablet modeli değil.

Şu anda pazara en çok ürün veren Apple, Samsung ve Amazon IDC’nin verilerine göre 2016’nın üçüncü çeyreğinde 43 milyon tablet dağıtımı gerçekleştirdiler. Geçen yılın aynı dönemine göre pazarın yüzde 14,7 küçüldüğü gözlemleniyor. IDC uzmanlarına göre tablet pazarını en çok 2 in 1 tarzı sistemler baskılıyor.

Apple yeni iPad Pro modellerinin satışı için büyük çaba harcasa da hala iPad Air ve iPad Mini modelleri şirketin en çok satan tablet modellerini oluşturuyor. IDC verilerine göre bu yılın üçüncü çeyreğinde bu iki model Apple’ın tüm tablet satışının dörtte üçlük kısımını oluşturdu. Apple hala tablet pazarının lideri ancak geçen yılın aynı dönemine göre adetsel bazda yüzde 6,2’lik bir daralma yaşadı. Buna rağmen Apple daha pahalı iPad Pro modelini satarak hacimde yaşadığı kaybı cirosuna olan etkisini sıfırlamış durumda. Farklı bir ifade ile Apple daha az tablet satarak geçen sene elde ettiği ciroyu korumayı başardı.

Lenovo ve Huawei pazardaki diğer oyuncular. Ancak Samsung gibi bu üreticiler de bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlarda daralma yaşadılar. Tablet pazarında satışlarını arttırmayı başaran tek firma ise Amazon oldu. Özellikle Prime Day indirimli satış gününde tüm tablet satışlarının yüzde 30’unu oluşturacak kadar çok tablet satmayı başardı. Amazon bir önceki yılın aynı dönemine göre adetsel larak yüzde 319,9 artış sağladı ki bu hiç göz ardı edilemeyecek bir oran. Bu noktada Amazon’un tablet içeriklerini Prime video ve müzik servisleri ile güçlendirmiş olmasının da önemli bir rolü olduğunun altını çizmek lazım.

About PCWorld

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir