Gündem

Steam’de büyük bir güncelleme geliyor

By

on

Valve popüler dijital oyun platformu Steam için büyük bir güncelleme hazırlıyor. Güncelleme oyun yayıncılarını da ilgilendiriyor.

Gelecek haftalar içinde gerçekleşecek yeni Steam güncellemesi oldukça büyük bir adım olacak zira Valve 2014 yılında hizmete soktuğu “Yeni oyunları keşfetme” algoritmasında büyük geliştirmeler gerçekleştirdi ve bu düzenlemeyi yayına alacak.

Discovery 2.0 adı verilen yeni altyapı için Steam’in ana sayfası ve tasarımında da düzenlemeler yapıldı. Böylece oyuncuların kendi ilgi alanlarına yönelik oyunları daha çok keşfetmesi sağlanırken oyun yayıncılarının da binlerce oyun arasında kaybolmasının önüne geçilecek.

Ancak yenilikler bunlar ile sınırlı değil. İlk olarak Kotaku‘nun duyurduğu bir diğer yenilik ise Valve’nin oyun yayıncılarından artık oyun sayfalarında sadece gerçek ekran görüntüleri yayınlamasını istemesi. Yani oyunların satış sayfalarında artık reklam amacıyla hazırlanmış pazarlama görsellerine yer veremeyecek. Oyun severler böylece oyunların gerçek görüntülerini görerek satın alma kararı verecek.

Valve’nin bu kararının arkasında pek çok oyunda pazarlama amaçlı kullanılan görsellerin oyun içi deneyimi yansıtmaması ve oyuncuların da satın aldıkları oyunlardan memnun kalmaması yatıyor.

Öte yandan bu kurallar Valve’nin kendisi için de bağlayıcı. Bu yazı hazırlanırken hala Dota 2’nin oyun sayfasında aşağıdaki sanatsal çalışma yer alıyordu.

Dota 2 concept art

Ancak bu kuralların ne kadar sıkı denetlenebileceği veya nasıl esnetilebileceği tartışma konusu oldu. Oyuncu gözüyle ekran görüntüsü almak yerine, oyuncuların hiç bir zaman kendi gözleri ile göremeyeceğiz ancak farklı kamera açılarından geliştiriciler tarafında oyun içinden alınmış görüntüler kullanılırsa ne olacak? Sonuçta bunlar da oyun içi görüntü olacak ancak gerçek oyun deneyimini yansıtmayacak. Hemen aşağıda Assassin’s Creed oyunundan alınmış böyle bir ekran görüntüsü var. Üstelik bu ekran görüntüsü üstünde çeşitli görsel filtreler de sonradan uygulanmış. Özellikle Ubisoft’un bu gibi pazarlama hilelerine sıkça başvurduğu bilinen bir gerçek.

Assassin’s Creed IV bullshot

Steam’in daha tüketici dostu bir şekilde gelişmesi harika bir adım. Ancak beraberinde getireceği tartışmalar ile oyun yayıncılarının artık daha dürüst davranmak zorunda kalması pazarlama açısından büyük bir problem. Ne diyelim? Artık bunu da oyun yayıncıları düşünsün!

About PCWorld

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir