Gündem

Sony Xperia Z2 için Android 4.4.4 yayınlandı

By

on

Sony, bugün Xperia Z2 akıllı telefon ile Z2 tablet için Android 4.4.4 güncellemesi yayınladığını duyurdu. Güncelleme telefonlara dağıtılmaya başlandı ancak yeni yazılımın cihazınıza gelmesi bölgesel ve  operatörler bazında çalışmalar gerektiği için biraz zaman alabilir.

Küçük denilebilecek işletim sistemi güncellemesi, bunun haricinde Sony’nin yeni özelliklerini barındırıyor. Artık hem Z2, hem de Z2 tablet PS4 Remote Play özelliğini destekleyerek, Z3 ailesine katılıyor. Yani artık Z2 telefon veya tableti uzak ekran olarak kullanabilecek ve PlayStation 4’e bu cihazlardan bağlanıp oyunları kontrol edebileceksiniz.

Z2 serisi PS4 Remote Play özelliği dışında, 3.5mm kulaklık girişinden PCM ve DSD ses dosyalarını çalma desteğine de kavuştu. Walkman uygulaması, artık Sony’nin DSEE HX teknolojisini barındırıyor ve böylece MP^ve AAC ses dosyalarının kalitesi arttırılıyor.

Ek olarak Xperia Z2 telefon ve tablet en güncel Xperia Camera uygulamaları ile yeni Batarya Stamina moduna kavuşuyor. Xperia Z2 telefon, artık yalnızca SMS ve arama özelliklerinin çalıştığı ve telefonu bekleme halindeyken bir hafta götürebilen Ultra Stamina moduna da sahip.

Akıllı ekran döndürme özelliği ile istenmeyen dönüşler engellenirken, ekran kaydetme özelliği de telefonu kullanırken yaptığınız işlemlerin videosunu çekmenizi sağlıyor. Son olarak Z2 ve Z2 tablette Bluetooth kilit açma özelliği bulunuyor. SmartBand, SmartBand Talk veya Sony SmartWatch 3 sahibiyseniz, bu cihazların yakınındayken ekran kilidi açarken parola yazmak durumunda kalmıyorsunuz.

About admin

Recommended for you

0 Comments

  1. cengiz ozan Süzer

    Kasım 6, 2014 at 1:24 am

    Uygulama simgeleri cok büyüdü ve kucultmek istiyorum ama böyle bir ayar mevcut değil

    • PCWorld Türkiye

      Kasım 6, 2014 at 1:26 am

      Merhabalar, yeni güncelleme ile Sony’nin ayarlarında bir değişiklik yapmak pek mümkün görünmüyor. Ancak üçüncü parti uygulama kullanarak, bu rehberimizde bahsettiğimiz yöntemler ile telefonunuzdaki uygulama simgelerinin boyutlarını değiştirebilirsiniz:
      http://www.pcworld.com.tr/rehber/androidde-uygulama-simgelerini-boyutlandirin/

      • Recep

        Kasım 6, 2014 at 5:56 pm

        Bendede simgeler büyüdü Memnun değilim nasıl küçültebiliriz acaba?

      • ali barutoglu

        Kasım 7, 2014 at 7:48 am

        Nerden küçülteceğiz simgeleri

        • muzoo

          Aralık 22, 2014 at 6:45 pm

          Bilen banda anlatsın

  2. emre

    Kasım 6, 2014 at 2:09 pm

    Dün gece z2mi güncelledim. Ve çok memnunum.. Telefon aşırı hızlı oldu uçak gibi, ayrıca kulaklıkla müzik dinlemek, geliştirilen özellikle bi harika olmuş. Büyük simgeler bence harika olmuş daha şık bir görünüm sunuyor. En güzeli telefon z3 gibi olmuş çok hoşuma gitti. Teşekkürler sony :))

    • Mesut

      Kasım 11, 2014 at 3:04 pm

      sana tamamen katılıyorum kardeşim. gerçekten telefon çok daha ileri bir seviyeye ulaşmış

    • umuttan

      Aralık 6, 2014 at 5:13 pm

      Dostum güncellemeden sonra bende aynı serilik yaşanmadı asphalt 8 kasmaya başladı tuş kilidini açınca bi süre ekran siyah oluyor. Fabrika ayarlarını geri yükledim bir umut ama.. Neyse durum berbat anlayacağın. Düzeltme şansım var mı acaba?

  3. gokhan

    Kasım 6, 2014 at 4:03 pm

    GÜncelleme süper oldu fakat telefonum önceden daha çok ses çıkarıyordu güncellemeden sonra bildirim seslerini neredeyse hiç yok gibi bunu nasıl yapabilirim ses düzeyleri de en üstte olmasına ragmen

  4. osman

    Kasım 6, 2014 at 5:33 pm

    Gerçekten şahane olmuş sony bir numarasın teşekkürler

  5. Süleyman Erkek

    Kasım 7, 2014 at 12:04 am

    Ya bana niye gelmedi z2 kullanıcısıyım deli olcam herkese gelmiş sorun nedir

  6. Süleyman Erkek

    Kasım 7, 2014 at 12:05 am

    Abi bana niye gelmedi daha herkese gelmiş z2 kullanıcısıyım deli olcam herkese gelmiş sorun nedir

    • Harun

      Şubat 24, 2015 at 7:19 pm

      Abi güncelleme telefonu 4.4.4 e 5.0 i bekle kamera önceden muhteşem çekiyordu şimdi 5mp gibi sanki yagli boya ile çekiyormuş gibi görünüyor

  7. ayşe

    Kasım 7, 2014 at 11:50 am

    Ya bu ekrandaki simgeler büyüdü bunları eski haline getirmek istiyorum nasıl yapıcaz

    • emel

      Nisan 25, 2015 at 11:34 pm

      bendede oldu nasıl yapcaz 🙁

  8. ayşe

    Kasım 7, 2014 at 1:53 pm

    Ayarlarda filan yok nasıl küçültücez simgeleri

  9. EMRAH

    Kasım 7, 2014 at 8:03 pm

    GÜNCELLEME SONRASI, BOŞTA İKEN RAM TÜKETİM DEĞERİ YAKLAŞIK %30 ARTMIŞ DURUMDA. İNDİRDİĞİNİZ RAM TÜKETEN UYGULAMALAR İLE GÜNCELLEME ÖNCESİ 500 MB CİVARINDA BOŞ RAM KALIYORSA, GÜNCELLEME SONRASI PROBLEMLER BAŞLAYABİLİR.

  10. Süleyman Erkek

    Kasım 7, 2014 at 9:22 pm

    Admin cevap verirmisiniz gecikme zamanı var ama 2 gün geçti herkese gelmiş ama niye bende yok

    • hakan

      Kasım 8, 2014 at 11:55 am

      Süleyman Erkek hocam banada gelmemişti güncelleme. Google Play Store dan android hızlı güncelleştirme programını indirdim oradan oldu ya da bilgisayarınıza pc companion programı kurup telefonu bilgisayara bağlayarakta güncelleyebilirsiniz.

      • Osman Burak ÜNAL

        Kasım 8, 2014 at 9:29 pm

        Merhaba. Pc Companion’da gözükmüyor hala beklemekmi lazım?

      • Süleyman Erkek

        Kasım 12, 2014 at 1:09 am

        Deniyim abi bi 1 hafta oldu daha gelmedi

  11. EMRAH

    Kasım 8, 2014 at 6:04 pm

    MAXİMUM SES DÜZEYLERİNDE (MEDYA, ZİL, MESAJ, BİLDİRİM) CİDDİ BİR DÜŞÜŞ VAR.

  12. EMRAH

    Kasım 8, 2014 at 6:07 pm

    TEMA RENGİNİ DEĞİŞTİRMENİZE RAĞMEN TELEFON REHBERİ KİŞİ ARKA PLANI, MESAJ ARKA PLANI GİBİ RENKLER AÇIK MAVİ TONDA KALIYOR VE DEĞİŞTİREMİYORSUNUZ. İKONLARIN KÜÇÜLTÜLEMEDİĞİNDEN ZATEN BAHSEDİLMİŞ.

  13. murat demir

    Kasım 9, 2014 at 2:45 pm

    Bidirim seslerine acil çözüm gerekli.. Favori rehberinde sık görüşülenler listesinin ne işi var ayrıca ikonlar sanki çocuklar için yapılmış.. 2000tl lik oyuncak tlf sanki.. Ayıp yaa Sony hiç yakışmadı sana..

  14. Suat

    Kasım 23, 2014 at 3:10 pm

    Merhaba güncellemeyi yaptım fakat ultra stamina modu gözükmüyor yani yok bunu nasıl çözebilirim?

  15. Emre

    Kasım 23, 2014 at 10:42 pm

    4.4.4 e geçiş yaptıktan sonra genel anlamda batarya performansının düştüğünü söylemek mümkün. Arka kameradaki fps oranının düşmesinden dolayı kamera eski vga lar gibi çalışmaya başladı ve dahası aşırı bi batarya tüketimiyle karşı karşıyayım. Kameranın açık olduğu her dakika için %4 lük bi tüketimden bahsediyorum, azımsanacak bi oran değil. Aynı şekilde Asphalt 8 uygulamasında genel olarak 5dk kullanımda %1 şarj tüketimi oluyordu o da şuan 2-3dk için %1 şarj tüketimine dönüştü. Sony forumlarına bi çok mesaj bıraktım fakat şuana dek bi dönüş olmadı. Benimle aynı sorunu yaşayanlar varsa sanırım 4.4.2 ye geri dönebilmek mümkünmüş fakat ben küçük bi fix yapmaları ümidiyle bi müddet daha bu garip duruma katlanmaya devam edicem.

    • Harun

      Şubat 24, 2015 at 7:23 pm

      Abi aynı sorunları bende yaşıyorum fps cok iyiyken düşüş oldu. Kameranın önünde sanki yagli boya var karıncalanma oluyor. Bi de 4.4.2 ye dönüşebilir dedin acaba nereden yapabiliriz bana da yardımcı olur musun telefonu güncellemeden sonra sevemez oldum

  16. Bayram bozkurt

    Kasım 26, 2014 at 1:50 am

    Bana da daha gelmedi acaba diyorum cok şikayet geldide geri mi güncellemeyi geri mi aldılar kaldırdılar veya admin bi bilgi ver

  17. gizem

    Kasım 28, 2014 at 10:45 pm

    4.4.2 ye geri dönmek istiyorum nasıl dönebilirim hiç beğenmedim yeni sürümü

  18. Alp

    Aralık 1, 2014 at 4:02 am

    Arkadaşlar ben de Z2 sahibiyim ve 4-5 gün önce 4.4.4 sürüme geçtim lakin diğer arkadaşların bahsettiği sorunlar doğru,cihazın batarya performansın da düşüş var,zil sesi ve bildirimler de ses düşüklüğü var,sanki walkman uygulamasın da ses zenginliği ve çıkışı biraz artmış gibi,cihazın serilik ve hız performansı da artmış gibi velev real racing 3 de cihaz da takılmalar gözle görülür şekil de bariz ve en kötüsü herhangi bir numarayı sim kart’a kayıt et seçeneği ortadan kalkmış sadece yerel kayıt ve google kayıt olanağı söz konusu.Bu nasıl bir iştir anlamadım,sim karta numara kaydedemiyoruz arkadaş,real racing 3’de ki takılma sorunu da cidden çok kötü oldu güncellemeden sonra keza batarya performansı da yerler de,umarım acil olarak fix Update bir güncelleme yayınlar lar bu ciddi problemler için..

  19. ogulcan

    Aralık 1, 2014 at 10:10 pm

    Arkadaşlar bu ana ekrandaki arama ayarları nasıl değişiyor bir bilgisi olan var mı

  20. 05atilla

    Aralık 3, 2014 at 11:22 am

    Z2 telefonumu android 4.4.4 güncellemesi yaptım bir telefon numarasını sim kart’a kayıt et seçeneği ortadan kalkmış, sadece yerel kayıt ve google kayıt olanağı söz konusu. Bu nasıl bir iştir anlamadım,sim karta numara kaydedemiyoruz. bunu düzeltmek mümkünmü. Ayrıca bataraya performansıda çok kötü oldu. bunların düzeltilmesini umuyorum veya 4.4.2 ye nasıl dönebiliriz.

    • hasan gülfidan

      Aralık 7, 2014 at 8:22 am

      Atilla aynı sorun bendede var en uyuz olduğumda bu konu sim kartına kayıt yapılmıyor kaç gündür araştırıyorum ama bulamadım eger sen bulursan banada haber et hacı.

  21. rmc

    Aralık 8, 2014 at 1:22 am