Gündem

Shazam, yakında eşyaları da tanıyacak

By

on

Adını bilmeyip çok sevdiğimiz şarkıları bir tuşla bulabilmemizi sağlayan Shazam, müzik tanıma hizmetini bir adım öteye götürüyor.

Mobil Dünya Kongresi’nde Reuters’a açıklamalar yapan Shazam CEO’su Rich Riley, Shazam’ın hâli hazırda bir fiil olarak kullanıldığını vurgulayarak, uygulama ile yapılabilecekleri çok daha geniş bir yelpazeye yaymak istediklerini belirtiyor. “Kullanıcılarımızın bayıldığı o mavi tuş, ana ekranda kalmaya devam edecek ama çok daha fazlasını becerecek.” diyor.

Yeni özellik, bir anlamda Google’ın Googles uygulamasının gelişmiş bir sürümü gibi düşünülebilir. Shazam ile yakın zaman içinde ürünlerin ne olduğu belirlenebilecek ve detaylı bilgiye ulaşmak mümkün olacak. Örneğin bir bisküviyi telefonunuza göstererek hangi maddelerden üretildiğini öğrenebilecek, veya bir DVD’yi göstererek direkt o filmin soundtrack albümünü indirebileceksiniz. Elbette bu özelliklerin ülkemizde satılan yerel ürünlere ne kadar adapte olacağını da zaman gösterecek.

20 Ocak’ta 30 milyon dolar yatırım aldığını duyuran Shazam, bu yatırımı takıma yeni üyeler katmak ve ortaklık anlaşmaları için kullanacağını açıkladı. Bu yeni gelişmelerle birlikte, müşterilerine farklı yollardan ulaşmak isteyen markalar için de çok sayıda yeni yol ortaya çıkmış oldu.

About admin

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir