Gündem

Google, arama payını kaybediyor

By

on

Dünyanın en büyük teknoloji devi Google, ABD’deki arama payında 2009’dan bu yana gördüğü en büyük düşüşü yaşadı. Bu durumun en büyük sebebi ise, Kasım ayında Yahoo ile 5 yıllık arama motoru anlaşması imzalayan Mozilla’nın Google’ı terk etmesi oldu. Doğal olarak Google’ın payı düşünce, Yahoo da şimdiye kadarki en büyük yükselişi yaşadı.

Analiz firması StatCounter verilerine göre, Aralık başında %79.3 olan Google’ın pazar payı, yıl sonunda %75.2 değerine düştü. Yahoo ise %7.4’ten, %10.4’e yükseldi. Böylece Google, 2008’den bu yana ABD arama pazar payındaki en düşük payını görmüş oldu. Yahoo da benzer şekilde 2009’dan bu yana görmediği kadar yüksek bir rakama ulaştı.

Pazar paylarının bu hali almasında, Firefox’un ABD’deki bilgisayarlardaki varsayılan arama motoru olarak Yahoo ile anlaşması yatıyor. 2004’ten beri Mozilla bünyesinde hizmet veren Firefox’ta yapılan otomatik aramalar artık Google yerine Yahoo üzerinden yapılıyor. StatCounter CEO’Su Aodhan Cullen, konuyla ilgili olarak, “Mozilla’nın bu hamlesi, ABD’deki arama pazarında önemli bir etki yarattı. Şu an sorulacak soru ise, Firefox kullanıcılarının Google’a geri dönüp dönmeyeceği.”

Şu an için ABD’de Aralık ayında gerçekleşen İnternet kullanımının %12’lik bir kısmı Firefox üzerinden gerçekleşti. Konuyla ilgili olarak Yahoo ve Google, yorum yapmayı reddetti.

About admin

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir