Gündem

Facebook reklamları kullanıcıları takip etmeye başlayacak

By

on

Facebook, önceki gün aldığı kararla reklam verenler açısından olumlu, kullanıcılar içinse olumsuz denilebilecek bir uygulamaya başladığını açıkladı. Dünden itibaren dev sosyal ağ kullanıcılarından aldığı verileri, yeni reklam ağı olan Atlas’ta kullanacak. Atlas sayesinde, Facebook haricindeki sitelerde de Facebook verilerinize göre karşınıza reklamlar çıkacak.

Eski Microsoft ürünü olan Atlas, geçtiğimiz yıl Facebook tarafından 100 milyon dolara alınmıştı. Daha sonra Facebook’un geliştirdiği ürün, şirketin Nisan ayında geliştiriciler için tanıttığı Audience Network reklam sisteminden farklı çalışacak. Başka bir deyişle, Atlas, Google’ın reklam verenlere kullanıcıları Web ve mobil cihazlarında takip etmesine olanak sağlayan AdWords’e bir alternatif oluşturacak. Örneğin Atlas geliştiricisi olarak Pepsi firması, ürün reklamını sporla ilgili bir sitede veya Facebook ile hiç alakası olmayan bir oyunda gösterebilecek.

Atlas ekibinin başındaki isim olan Erik Johnson, yeni reklam düzeniyle birlikte sektörün masaüstünde kullanıcı takibi için kullandığı cookie’lere olan bağlılığın ortadan kalkacağını savunuyor. “Cookie’ler mobilde çalışmıyor ve mobil güçlendikçe de uygun hedefleme sağlanamıyor. Atlas, kullanıcı bazlı bir pazarlama imkanı sunacak.”

Facebook’un kişisel verilerini depoladığından rahatsızlık duyan kullanıcılar bu uygulamaya da tepkilerini gösterirken, Google’a alternatif oluşması reklam verenleri sevindirmiş görünüyor. Ek olarak Re/Code haberine göre Facebook Atlas’a katılması için Twitter ile görüşmeler yapmış ancak henüz bir karar alınmamış.

About admin

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir