Genel

Tabletlerin devri sona mı eriyor?

By

on

Canalys’in araştırmasına göre 2016’nın ikinci çeyreğinde tablet dağıtımı son üç yılın en düşük noktasına geriledi.

Canalys’in raporuna  göre bu senenin ikinci çeyreğinde 35 milyon tablet dağıtıma çıktı. Bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 16 daha düşük. IDC’nin analizine göre ise rakam 38,7 milyon ancak bu değer bile geçen seneye göre yüzde 12,3 gerilemeyi gösteriyor.

Buna rağmen gerek Canalys gerekse IDC uzmanları Microsoft Surface Pro ve iPad Pro gibi profesyonel tabletlerin iş dünyasındaki satışlarının artmasını bekliyorlar.

Canalys’in raporunda detaylarına baktığımızda ise pazarın lideri alışkın olduğumuz şekilde yüzde 28 pay ile Apple’a ait. Samsung yüzde 16 ile ikinci sırada yer alırken Lenovo yüzde 7 ve arkasından yüzde 6 ile Huawei geliyor. IDC’nin rakamları da çok farklı değil. Apple yüzde 25,8, Samsung yüzde 15,6, Lenovo yüzde 6,6 ve Huawei yüzde 5,6 paya sahip. IDC’nin raporunda ayrıca Amazon’un popüler Fire model tabletleri ile pazarda yüzde 4 paya sahip olduğu belirtiliyor.

 

Analistlerin bizlere sunduğu veriler son iki yılı aşkın süredir pazarın sürekli küçüldüğünü gösteriyor. Bunun arkasındaki en büyük neden ise tüketicilerin daha büyük ekranlı (5,5 inç ve üstü) telefonlara olan ilgisi.

IDC tüm 2016 yılı sonuna kadar pazarın yüzde 9,6 küçüleceğini bekliyor. Bu değer Mart ayındaki tahminlerde yüzde 6 civarındaydı ve tabletler açısından durumun giderek kötüleştiğini söyleyebiliriz.

Her ne kadar gerek Canalys gerekse IDC uzmanları iş dünyasının tabletlere olan ilgisinin artacağını söyleseler de bu artış son tüketicilerden kaybedilen pazarın yerini dolduracak gibi görünmüyor ve şimdilik sadece iyi bir niyet göstergesi olarak kabul edilebilir.

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir