GamePro

Khronos: DirectX, Vulkan ve Metal platformlarını birleştirmeyi hedefliyor

By

on

Khronos, yeni uygulama programlama arayüzü ile farklı üç boyutlu yazılım geliştirme platformlarına tek bir ortak platformda buluşturmak istiyor. 

Oyun oynamanın en büyük sorunlarından birisi yazılımsal uyuşmazlıklar. Windows ve DirectX için yazılan bir oyun MacOS ve Android işletim sistemlerinde aynı altyapı ile çalıştırmak mümkün değil. Aynı şekilde Vulkan sadece Android’de ve Metal sadece Apple cihazlarında altyapı desteği sunuyor.

Khronos bu problemi yeni kurduğu 3D Portability Exploratory Group adındaki organizasyon ile çözmeye çalışacak. Grubun amacı üç boyutlu oyun ve içerikleri, Vulkan, DirectX ve Metal platformlarında çalıştırabilecek sorunsuz bir ortak arayüz geliştirmek.

Yeni oluşturulan bu grup, bu fikri nasıl gerçekleştirebilceğini araştırıyor ve çözüm bulmasına daha çok uzun yolu var gibi gözüküyor. İnternet oyunculuğu, bu gelişmeyle beraber farklı platform ve cihazlarda daha iyi performans sergileyebilir; oyun geliştiriciler daha etkili olabilir.

Şu an için mevcut fikir hem kullanışlı hem de kapsamlı bir arayüz oluşturmak. Böylece oyun kodu Vulkan, DirectX 12 ve Metal sistemlerinde en iyi performansı sağlayabilecek. DirectX12, Vulkan ve Metal arayüzleri, esas olarak oyunlar ve diğer uygulamalar için kullanılırken; web içeriklerinde kullanılmıyor. Bu arayüz sayesinde bu boşluk da kapanabilecek ve ayrıca üç boyutlu web içeriklerinde sanal gerçeklik gözlüklerine geçiş hızlanabilecek.

Recommended for you

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir